Citrontårta

  2013-08-29 / 23:05:47 / Tårtor /
 
 
Mamma fyllde år i onsdags så i lördags firade vi henne lite och åt middag. Tog chansen att testa nya recept. Först tänkte jag göra som jag gjorde på midsommar (citronbotten, lemoncurd, jordgubbar, jordgubbs smörmarängfrosting) men nu för tiden finns det ju inte några fina jordgubbar och jag misslyckades med frostingen förra gången så vågar inte riktigt på att göra den igen än. 

Så istället gjorde jag en citronbotten med lemon curd och en citronmaräng frosting.
3 olika recept från Lomelinos bok som jag satte ihop till ett.

Man ser ju inte det så bra på bilderna men det är mini liten. Gjorde bara halva recept och i min lila 13 cm form. Men det blev ju himla fint att det blev precis innan blommiga randen på silverfatet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious