Jodnötssmör

  2013-08-19 / 17:28:01 / Övrigt bak /
 
 
Testade göra valnötssmör för ett tag sen och det blev väl sådär. Lite för beskt även fast jag hade honung i men blir nog bättre om man blandar det med någon mer nöt.
 
Så gjorde jag jordnötssmör istället och det blev prima men det blev väldigt nötigt, nästan för mycket.
Men man behöver ju inte ta så mycket.
 
Superlätt att göra och väldigt nyttigt. Jag använde saltade jordnötter så sköjde av hälften så det mesta av saltet åkte bort. Sen mixa jag dom bara i matberedare tills det blev en kräm. Det tar ju en stund eftersom man måste ta ner det från kanterna i början.
 
Om man vill kan man ju blanda med andra nötter, ha i honung eller extra salt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious