Krämig pastasås med bacon

  2013-08-06 / 13:37:21 / Mat /
 
Smart som jag är glömde jag ställa tillbaka kameran till autofokus från manuell (jag hade filmat) så fick bara en enda bild som inte var helsuddig. 
 
Alla var hungriga och ingen hade någon anning om vad vi skulle äta så hittade jag en typ avokadosås till pasta så jag gjorde något liknande av den. Vi hade bara två små avokado som var lite sådär halv okej så fyllde ut såsen med creme fraiche och lite pasta vatten.
 
Synd också att mina familjemedlemmar alltid klagar på mig att dom vill äta när jag står och fotar för jag hinner aldrig riktigt få till  några bra bilder. Men jag vet att jag skulle varit likadan så.
 
 
2 akovado
1 dl creme fraiche
1-2 msk olivolja
8 basilikablad
1 näve persilja
½ pressad citron
1 vitlöksklyfta
Salt
Peppar
 
Koka pasta. Lägg ner basilika, persilja och vitlök i en liten matberedare eller mixer. Mixa det och tillsätt resten av ingredienserna, mixa igen tills det blir en slät kräm. Ibland kan man behöva stanna och dra ner det på sidorna. 
Skär bacon i små bitar och knaperstek, lägg sedan på en bit hushållspapper.
När pastan är klar häll av vattnet men spara ungefär en halv deciliter som du rör ner i såsen.
 
Rör ihop pastan med såsen och bacon och riv lite parmesan över. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious