Årets första lussebulle

  2013-12-08 / 15:48:26 / Övrigt bak /
 
Hade nästan tänkt att jag skulle skippa göra lussebullar denna jul för jag var nästan säker på att de inte skulle bli bra eftersom vår ugn är som den är. Men fick ett recept från en vän så tänkte att jag gör halva satsen och testar. 
Min syster kom på att det kanske blir bättre om jag tog två plåtar (eftersom det är för mycket undervärme i den) och det blev jättebra. Fina blev de ju verkligen inte men degen var jättemysig och bullarna med luftiga och goda. 
 
Recepet finns HÄR på sida 23. Där kan man också läsa om hur de fick fram det perfekta receptet. Kul att man kan läsa buffé tidningen på internet kan man ju sitta och läsa igenom massa gamla nummer. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious