Jamies pasta med squashcarbonara

  2013-07-27 / 17:57:00 / Mat /
 
Denna underbart goda pastasåsen gjorde jag för någon dag sen. Gjorde det nästan precis som Jamie oliver i hans 30 minuters bok. Inte förens nu jag har börjat tycka om sqush men jag är glad att jag gör det nu för det är så gott.
Igår gjorde jag en gratäng av squash (recept kommer) och så har vi gjort fyllda sqush med köttfärs.
 
 
4 äggulor
1 dl grädde
Parmesan
Timjan
Salt peppar
Bacon
Squash/aburgine
 
Koka pastan
Stek bacon krispigt och lägg sedan i skivad squash och hackad timjan och rör om. 
Blanda grädde, äggulor och en rejäl näve riven parmesan. När squashen börjat mjukna häll i lite av pasta vattnet (ungefär 1 dl). Dra av stekpannan från plattan och häll i såsen och blanda. Akta så det inte blir äggröra och sätt inte tillbaka pannan på plattan. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious