grillkväll

  2013-06-09 / 12:42:24 / Mat /
 
Länge sen jag haft så fullt upp som jag haft denna helg, men kul har det varit. I fredags var jag med Emelie och Alva. Det var jättefint väder så Emelies pappa tog med oss på en tur med båten.

Det blåste så mycket att det blev omöjligt att dra fingrarna igenom håret efter men vad gjorde det för det var jätte kul.
 
Nu har jag drömmen om att ha en stor motorseglare, en liten motorbåt och en vattenskoter .. får se hur de går men drömma kan man väl alltid göra.
 
 
Senare grillade och badade vi. Tanken var att vi skulle vara 5 personer men det blev bara vi 3 fast vi åt all mat ändå. Plus det på bilden åt vi också jordgubbar, melon och något cheesecake liknande som jag kan skriva om någon annan dag.
 
 
Jag hann inte så mamma gjorde marinaden till kyckling och i den var det:
 
Olivolja
Balsamvinäger
Bbq krydda (american bbq spice)
Havssalt
Peppar
Vitlök
 
Lägg ner kycklingen i en plastpåse, häll först i kryddorna sedan balsamvinäger och sist olivolja. Knyt ihop påsen och massera ihop allt och låt stå minst några timmar. Mamma gjorde det dagen innan så det fick stå under natten.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious