Recept i massor

  2013-06-12 / 20:07:00 / Inspiration /
 
Imorgon är det skolavslutning och min sista dag på hushagsgymansiet. En lärare som vi haft rätt mycket i köket gav mig en glad överraskning. 
När han utbildade sig till konditor gjorde han det på samma skola som jag ska göra det på och alla recept från de åren har han sparat. Två fyllda pärmar med recept från 1960 talet och han gav dem till mig. 

Har gått igenom dom lite snabbt och det finns massa fina gamla recept. Visst alla är skrivna till storkök så man måste ju dela alla recept minst 10 gånger men det är ju inte så svårt.
 
Helt sjukt att jag bara fick dom och jag är verkligen jätteglad. En sån där sak man sparar hela livet och sen kanske jag kan ge det till någon när jag blir gammal.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious