Näringsinnehåll

  2013-05-15 / 21:57:07 / Allmänt /
Igår fick vi räkna ut hur mycket energi vi får i oss till frukost och ungefär hur mycket vi behöver. Jag är verkligen ingen människa som sitter och räknar ut hur mycket kalorier jag äter men jag tycker ändå det är intressant.
Det är kul att sätta ihop middagar och frukostar och lägga till något så det blir mer energirikt. Jag vet inte mycket om det men jag vill verkligen lära mig mer. Att typ avokado och valnötter är nyttigt vet jag men mango och russin? I russin är det ju massa socker tillsatt så det ger det högt energivärde men inte på ett bra sätt kanske...
 
HÄR på livsmedelsverket kan man göra listor eller bara söka på enstaka livsmedel och se hur mycket energi, fett, protein, kolhydrater osv.
Men det är räknat per 100 g så om man tänkte räkna ut precis hur mycket man själv får i sig får man ju räkna om och dela(multiplicera så man får fram samma mängd.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious