Pajer som pajar

  2013-05-08 / 18:02:00 / Inspiration /
 
 
Okej mitt första collage jag gör på några år så förlåt för att det ser ut som en 10 åring gjort det.
Idag i skolan gjorde vi äppelpajer, inget jag är så förtjust i eftersom de alltid ska vara dränkta i kanel men det var kul att göra. Så lärde jag mig hur man flätar såna där fina lock som jag alltid undrat hur man egentligen gjort.
Nu är jag jätte sugen på att göra fler pajen fast med massvis med bär i men det får nog vänta tills det kommit lite mer färska bär till Sverige. 
Skulle vara kul att göra citronpaj med italiensk maräng på och en kola och ganachpaj (tartelette - vad är skillnaden?). Så till helgen blir det nog lite pajbak, kan ju ta och inviga de där söta formarna jag har men aldrig använt också.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious