Pizza på bakpulver

  2013-05-16 / 18:37:00 / Mat /
 
Kom att tänka på ordet pizza när jag sparade denna bilden. Hur kommer det sig att det stavas med två z:an? Varför stavas det inte pitsa typ, det känns ju lite jag vet inte, mer trovärdigt? Kanske är så att man borde googla på det och se om jag hittar något vettigt svar.
 
Utan någon jäst hemma testade jag att göra pizza (eller pitsa då) på bakpulver. Kan ju säga att det är inte något jag tänkte testa igen. Det blev en platt och tråkig botten men fyllningen blev väldigt god!
Men man kan ju undra varför i hela friden jag inte la lite ruccola på pizzan innan jag tog kortet.. 


Julia

Pizza är ett låneord från Italien, och för att uttalet ska bli rätt på Italienska så stavas det med två z:n :)

2013-05-22 @ 09:39:28
URL: http://killdeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious