Rabarber

  2013-05-15 / 21:17:00 / Övrigt bak /
 
Några dagar har jag varit borta men nu är jag tillbaka igen. Skulle ominstallera min dator så jag flyttade över bilderna från datorn till en hårddisk sen blev det bara aldrig av att jag la tillbaka dem igen. 
 
Det ser ju jätte tråkigt ut på bilden och helt färglöst men det blir såklart väldigt mycket finare med röd rabarber och lite tjockare yoghurt så de blir mer lager. Plus att bilderna togs sent på kvällen men gott blev det i alla fall
 

När jag gjorde rabarberflarnen blev det lite rabarber kvar så jag hackade upp dem och la i en kastrull med lite socker och vatten (100 g socker per halv kilo rabarber). Låt de koka upp och låt sedan små puttra i cirka 10 min, tills rabarberna faller isär lätt.
Sedan blandade jag i lite honung och vanilj i mild yoghurt.
Till det tinade jag en platta smördeg, kavla ut lite grann i florsocker och sedan stekte gyllebrunt i en stekpanna.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious