Rabarberflarn

  2013-05-09 / 21:04:00 / Övrigt bak /
Att försöka ta kort klockan 9 på kvällen när det är mörkt ute och man har knappt några lampor är lite svårt. Speciellt när jag fortfarande försöker förstå mig på hur man tar bra bilder. 

Men min syster tar ju studenten snart och då kommer det lite folk hit som ska äta och jag och mamma står för maten. Det ska bli jätte kul och vi vet redan vad vi ska göra för något.
Jag hade tänkt göra såna här rabarberflarn så då test gjorde jag dom nu. Tyckte de blev lite tråkiga och hade inte så mycket smak. Så till studenten ska jag ha mera rabarber en bättre smördeg (köpte färdiga) och också ha några med jordgubbar.Dessutom blir det hemmgjord glass istället för köpt. 
 
 
Skala och skär rabarber och blanda med någon matsked socker.
Nagga smördegsplattor (jag tog två stycken på varandra för de va så tunna) och pensla med ägg som är utblandat med lite vatten. 
Häll av vattnet som kommit ur rabarbern och lägg på smördegsplattorna. Strö över socker och grädda i ugnen cirka 20 min på 200 grader.
 


Sofia

gud vad gott!

2013-05-10 @ 20:59:43
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious