Pasta och sånt du har hemma

  2013-11-05 / 16:38:45 / Mat /
 Jag har insett att jag är väldigt dålig på att ge namn till rätter. För det första kan jag ju inte typ italienska så jag kan skriva något sånt proffsigt och sen har jag nog inte så bra fantasi när det gäller sånt. 
Egentligen Jamies recept från 15 minuters men jag har ändrat det lite efter vad jag hade hemma och förstod inte riktigt hur han gjorde rätten. Så det tar nog lite längre än 15 min men väldigt gott blir det.
 
1 purjolök
1 selleristjälk
2 morötter
Näve färsk timjan
 
Koka valfri pasta. Hacka för hand eller i matberedare och fräs i stekpanna med olivolja och salta/peppra.
 
300 g kyckling
3 skivor bacon
700 g passerade tomater
3 vitlöksklyftor
2 msk pinjenötter
Chili (hur mycket beros på vilken och hur stark)
 
Ta upp ur stekpannan och stek i den stekpannan tärnad kycklingfile och baconet skuret i mindre bitar. Salta och peppra lite. 
Häll tillbaka grönsaksblandningen i kyckligen när den är genomstekt och häll på passerade tomater, pressa i vitlök och hacka chili och ha ner. Låt puttra några minuter.
 
När pastan är klar häll på lite av pastavattnet om det blivigt för lite vätska. Rör ner pinjenötterna och servera med parmesan. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious