Bokmässa 2013

  2013-09-29 / 15:36:50 / Allmänt /
 
 
Detta är en av anledningarna till att jag fallit så mycket för Göteborg. Att få möjligheten att gå till såna här ställen (längatar till delikatess och choklad festivalen!!). Har suttit och lyssnar och kollat på massa duktiga kockar och konditorier både idag och igår. 
Jo jag vet att ta bild med kockar kan vara konstigt men jag gör hellre det och få chansen att säga att dom är duktiga än att göra det med en sångare eller modebloggare. 
 
Att se dessa människor i verkligenheten är som en dröm, visst skulle man vilja sätta sig ner och prata med dom men jag har ju inte så lätt för det och har då ingen anning om vad jag skulle säga. 
 
Jag kom dit och hade inte direkt några planer på att köpa några böcker. Lomelinoas hade jag ju såklart redan från innan. Men sen sitter man där och lyssnar och tänker nej jag måste börja äta mer fisk det är ju så gott och nyttigt och få den signerad av självaste Mannerström är ju stort. Sen kan jag ju erkänna att jag aldrig gjort en sås i mitt liv (förutom typ tomat och bechamelsås) så om jag köper en Myllymäkkis såsbok ska jag börja göra sånt lite oftare. Dessutom är han ju snygg och kock och har smilegrop så lite knäsvag blir man. 
Allra helst vill man ju ha alla böcker som finns att köpa där men det blir myckt pengar och lite plats i de redan överfyllda bokhyllorna. 
 
Nej nu blev det mycket text och jag ska istället planera vilken sås jag ska göra till middag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious