en sån där kväll

  2013-09-05 / 23:11:00 / Allmänt /
 
 
 
Så jag satt och pluggade och sen började det bli mörkt (vilket det blir alldeles för tidigt nu för tiden) men jag satte på lite musik och kom på att müslin tog slut imorse. 
 
Gjorde müsli lät den svalna och när jag ändå hade ugnen igång tänkte jag att jag kunde ju göra granolabars som jag tänkt göra i evigheter man aldrig gjort. Hittade ett prima recept som jag gjorde om lite bara blanda ihop och in i ugnen. 
 
Hittade fräscha fikon och köpte några stycken så testade göra en fikonsylt med ingefära meen det råkade bli alldeles för mycket ingefära. Men det blev gott ändå. Jag kan ju köpa några fler och göra sylt utan ingefära och blanda ihop dem, då blir det nog bra.
 
Så ända fram till nu har jag stått i köket, tack och lov började jag någelunda i tid för imorgon börjar jag halv 8 så måste upp väldigt tidigt. 
 
Synd det att jag alltid får lust att göra sånt här på kvällen för då är det ju så dåligt ljus att fota i. Men några blev det och om jag har tid och lust kanske jag tar lite fler kort och skriver hur jag gjorde allt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious