Parmesanpanerad kyckling och majs

  2013-09-28 / 17:20:00 / Mat /
Haft en helt underbar dag och jag är så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Lyckats få konsertbiljetter och spenderat några timmar på bokmässan och fått se underbara kockar laga mat, men mer om det imorgon för då ska jag dit igen.
 
Det har börjat bli mer och mer att jag lagar mat hemma och det är kul ska bara försöka inte vara så hungrig medans jag gör maten för jag blir så tjurig.
I årstidernaskorg fanns det två hela majs i med blast på så jag tänkte att jag var tvungen att göra något med dom innan de blev dåliga. Förresten så var det den godaste majsen jag ätit i hela mitt liv, den var helt perfekt, söt och knaprig. Hoppas verkligen vi får med mer av den nästa vecka när korgen kommer.
 
Sen hade jag för ett tag sen testat göra parmesanpanerade kycklingfileer men det blev inte så bra så jag försökte igen och det blev mycket bättre. Till det blev det kallsås, sallad och ungsrostade rotfrukter.
 
 
Kycklingen:
Riv parmesan och någon stark ost, ta ungefär lika mycket av varje och blanda det med ströbröd och kryddor.
Rulla runt kycklingen (hel file eller mindre bitar) i vetemjöl sedan ägg och sist i ostpaneringen och lägg sen ner i stekpannan.
 
Majsen:
Behåll blasten på och lägg på en plåt och ställ in ugnen i cirka 30 minuter i 175 grader. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious