CITRONMARÄNGPAJ X100

  2014-04-21 / 21:07:49 / Allmänt /





Vilken kaos idag. Eller inte för mig men för alla andra. Detta var deras största sittning som de arrangerat med 100 pers. Förrätten gick ut 10 minuter för tidigt, schnitzel blev klart i sista minut (jag stod i ert annat rum själv och akut stekte några) ugn var sönder, sås blev gjort i sista minut. Men så kan det vara i ibland men det viktiga är att allt kom ut och det smaka bra. 

Min dessert blev lite räddningen för där var allt redan klart och stod i frys och kyl. Tyvärr blev marängen inte bra efter att stått i kylen några timmar (hade tänkt spritsa upp innan men det fanns ingen plats i kylen). Jaja men det löstes genom att spritsa på ett annat vis och det blev fint ändå. 

Tyvärr hann jag knappt med några bilder för allt stress skulle ju varit kul att ha men kan ju göra det hemma någon dag på samma vis och fota fint. Någon annan får äta den för har nog ätit nog av det på ett tag efter att provbakat hemma och ätit kanter av det hela dagen.

Desserten blev tillslut citronmarängpaj med honungsflarn, crumble, vaniljbavaroise och citronmeliss. Plus ägg,gluten och laktosfritt. 

Tanken var ju inte att jag skulle vara där så sent men älskar sånt så stannade. Nu måste jag verkligen skynda mig att duscha, äta, dricka kaffe och plugga för justja religionsprovet var imorgon och börjar klockan 7 i bagerit. Men känns skönt att ha fullt upp ibland så mig gör det inget 

Xx





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious