Gröna smoothies och bra mat

  2014-12-19 / 10:02:26 / Dryck /
Nej jag har inte gått och blivit hälsofreak, fast vad är så fel med det? Jag älskar god mat och saker man mår bra av att äta. Det finns många anledningar till att jag slutade äta kött. Men jag kommer nog aldrig kalla mig själv vegan eller vegetarian för jag vill inte vara helt omöjlig. Om jag blir bjuden på det eller om det inte finns något annat sätter jag inte armarna i kors och säger nej. Men tänkt vad mycket skillnad det gör att bara några dagar i veckan skippa att äta kött. Dessutom mår man bra av det och väldigt många mår bra av att inte dricka så mycket mjölk som man gör här i Sverige. Man ska inte behöva vara uppblåst varje gång man äter. Så tanken är att jag även ska äta mindre mejeriprodukter. Grejen är den att än vet jag inte så mycket om mat men jag vill lära mig och ska lära mig. 

Så nej jag dricker inte bara gröna smoothies och äter grönkålssallader utan även alldeles för många after eight och bakverk. Men det handlar ju om en balansera det. 


Okej så till smoothien. Jag lovar att den smakar varken grönkål, spenat eller avokado även fast allt av det är i. Den är söt av banan och äpple, syra av citron, len av avokado och grön och nyttig av grönkål och spenat. Blir en väldigt bra frukost eller mellanmål. Om man vill ha den mer som en juice ha i mer vatten (kokosvatten blir himmelskt men tyvärr så dyrt).

3 nävar grönkål
2 nävar spenat 
1 äpple
1 avokado
1 banan
1-1 1/12 citron
1 glas vatten 

Mixa allt och addera ev något mer. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious