Mousse i tre

  2014-02-07 / 21:47:30 / Tårtor /


Det som blev av det jag skrev om i förra inlägget var en choklad och hallon sufflé. Daniel Roos recept och deg blev gott och perfa bakt i ugnen (tror jag, har aldrig ätit en innan). Minns att jag för länge den såg på Masterchef att man skulle dra fingret längst kanten på formen innan man ställde in i ugn men jag gjorde tydligen för mycket för de blev inte direkt fina.

Idag var bror här med familj så igår gjorde jag en moussetårta (mörk,mjölk och vit choklad) ur vetekattens bok. Den va lite söt så gjorde en snabb chokladsås som var tänkt skulle rinna ner fint på sidorna. Men det blev gott så den gör jag nog om någon gång och gör bättre. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious