Avokadoträd

  2014-07-10 / 10:58:57 / Allmänt /

Har haft ett avokadoträd på gång länge nu, ska bli kul att se hur det blir sen när det växt till sig. Man sätter bara tre tandpetare i en avokadokärna sen sätter man den i ett glas vatten. När skalet börjar lossna pilla bort det och vänta sedan till det blir rot under och skott uppe med lite löv. Tror det tog ungefär 2 månader.

Igår efter jobbet var jag en sväng på Liseberg med familjen och brors familj. Ikväll ska de komma hit och grilla så jag städar, lyssnar på musik (hittat massa bra ny) och när mamma kommer hem från affären ska jag göra glass. Plockade massa körsbär igår så det blir körsbärsglass och igår gjorde jag en clafoutis. Imorgon blir det nog saft på resten för lite lång tråkigt att sitta och kärna ur dem. Men ny ska jag göra en islatte :):)

Xx




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious