Barista101

  2014-03-20 / 10:02:13 / Allmänt /
Finns det något bättre ställe än da matteo? Tror alltid svaret på den frågan kommer vara nej. Det var verkligen kärlek i första ögonkastet när jag flyttade hit till Göteborg i somras. 
Så när jag fick en baristakurs i födelsedagpresent var det ju självklart att jag skulle ta den där.


2,5 timme (gick lite över tiden också) gick väldigt fort och önskar jag kunde stannat hela kvällen. Fått lära mig så mycket av baristan Patrik som höll i kursen och hade det verkligen jättetrevligt. Det knepiga för mig var att få till hjärta med mjölken. Fyra mjölkpaket senare och det bästa blev det på bilden (hade stått en stund därför bubblorna). Men har ju en skummare på maskinen hemma så ska fortsätta träna.


Fick med mig ett paket kaffebönor också. Inte testat det än ska bara ta slut på det vi har nu och det tar ju inte så lång tid. 
På da matteos hemsida står all information om kurserna, finns öven bagerikursen också.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious