SNABB PASTARÄTT

  2014-05-13 / 17:43:00 / Mat /
 
 
 
Vi håller på med hinduism i skolan nu och det var någon då som trodde att om man lagar mat och är arg/irriterad skickar man vibbar till maten och de som äter blir också på dåligt humör då. Man kanske inte ska säga för mycket tankar om religion på internet speciellt inte jag som är extremt otroende. Tänkte i alla fall på det igår när jag var hungrig och arg över att jag inte kom på något att göra. Så fick jag lite ideer och jag blev då väldigt glad att äta maten även fast jag hade varit arg när jag lagade den. Här kommer ett recept också och utan direkta mängder... Ta lite på känsla och smaka eftersom, detta är för en person.
 
Pasta
1 äggula
Parmesan
Avokadoolja
Halv vitlöksklyfta
Citronsaft och skal
Salt, peppar
Gräslök
Champinjoner 
Morot
 
Koka pasta. Skär stavar av en morot och baka i ugnen till fin färg (jag gjorde det i mikron) Rör ihop, äggulan, riven parmesan, avokadoolja (olivolja går också prima) citron, kryddor, hackad gräslök. Stek skivande champinjoner i smör på hög värme snabbt. 
När pastan är klar spara lite av vattnet. Vänd ner champinjoner och pasta i såsen om det verkar lite torrt häll i lite av pasta vattnet. Lägg på några bitar morot och njuuut
 
 


☆Joanna☆

gott!:)

2014-05-14 @ 17:35:26
URL: http://joannas.webblogg.se
Ida Lindborg ♡

Åh men mums vad gott!!

Sv: Det tackar jag verkligen för! :) Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till!♥ Kram

2014-05-15 @ 13:02:47
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
MATILDAS

gott!

2014-05-16 @ 14:41:30
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious