Tisdag

  2015-03-03 / 22:43:53 / Allmänt /
 
Vegan vad hände. Helt plötsligt förändrades hela mitt liv. Men jag kan inte tänka mig att inte leva så här och jag tror att detta förr eller senare skulle komma. Blir lite irriterad på mig själv att jag gått så många år och inte tagit tag i detta. Men nu gör jag det i alla fall och det är ju bra. Var vegetarian i nästan 1 år och åt kött/fisk några enstaka gånger under tiden. Jag tänkte att jag inte skulle bli vegan kanske bara äta midre av det. Men sen inser jag att om en av anledningarna till att man är vegetarian är pga djurrätten så är det bara korkat att inte bli vegan. Dessutom är mejeriprodukter inte bra för människan plus att det är inte meningen att vi ska dricka kornas mjölk. Inte varit helt vegan, druckit lite mjölk i kaffet och kanske haft ägg i någon pannkaka men nu blir det nog stopp på det. Speciellt mjölken, tänker minska kaffedrickandet och komma ur mitt beroende, för även det är ju inte så bra för kroppen.
 
Bra där att jag utbildad mig som konditor och nästan allt jag lärt mig under åren är hur man tillverkar saker med baserna mjölk/grädde och ägg. Nu får vi se vad jag gör i framtiden, har alltid planer men just nu känns det lite meninglöst att åren gick till det. 
 
Lite otaggad på resan till Belgien pga av det och orolig hur det kommer bli med mat. Men att se en annan stad är alltid kul och det finns gott om veganställen jag ska kolla in. 
 
Pratar som om allt detta är jobbigt men så är det inte. Det är också väldigt roligt och lär mig mycket bra. Skulle kunna skriva och prata om det i evigheter men man vill ju inte verka vara jobbig vegan. För veganer har ju fått någon konstig stämpel som om de vore så jobbiga när allt det gör är att ha lite mer vett än andra (okej det var elakt). Folk klagar inte på dem som äter typ LCHF eller andra dieter. Det jag ser när jag tänker på veganer är hälsosamma aussietjejer som dricker massa goda juicer och sallader med sötpotatis,frön och grönkål. 
 
Okej nej dags att sova mer deep talk någon annan dag
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious