I Belgien

  2015-03-11 / 19:23:00 / Allmänt /

Hej hallå jag lever! Vi är i Belgien och idag var andra dagen på praktiken. Alla är väldigt snälla och vi står och gör massa saker i choklad under dagarna. Jobbar 9-5 vilket känns väldigt konstigt också lite tråkigt eftersom butiker osv stänger vid 6-7 och det börjar bli mörkt. Men det är ju skönt att sova och på helgerna är vi lediga. Bor i en liten lägenhet typ mitt i stan, inget lyx alls men väldigt skönt att vara så nära allt. Typ 2 minuter till urban outfitters och 10 min till Burie som är stället vi har praktik på. 

Vi har fått matpengar av skolan och eftersom köket är så litet i lägenheten och vi inte ens har matlådor osv så tänker vi att vi äter ute varje dag. Finns ju billigare saker också. Idag åt vi på ett ställe som heter Lombardi som låg alldeles vid Burie. Väldigt udda ställe men allt är ekologiskt och finns vegan/vegetariskt och glutenfritt. Så kul med såna ställen. Åt en smörgås med grönsaksröra i och det var så himla gott. Skriver mer om det stället en annan gång.
 
Åt boveteriskakor med hummus (färdigköpt har ju inte saker att göra egen tyvärr..), avokado och groddar till mellis. Sen köpte jag veganchoklad som jag nyss smakade och den var också väldigt god. Inser att det kanske är dags att spara lite matpengar. Fast nu i början blir det ju mycket köp som kommer räcka länge. 
 
Känns som tiden här kommer gå fort här. Vill mest bara äta och se mig omkring, får försöka hinna med det i helgen. 
 
xx



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious