Sylt

  2013-05-08 / 21:13:00 / Övrigt bak /
 
För ett tag sen bestämde jag mig för att vi helt ska sluta köpa sylt. Det är ju så himla lätt att göra själv och de man köper brukar ju vara fyllda med onyttiga och onödiga saker. 
Så vi gjorde pannkakor och jag testade göra blåbärssylt. Jag hade helt fel uppfattning om hur mycket som behövdes och den lilla sylt jag gjorde gick åt på direkten. Efter det gjorde jag hallonsylt och nästa gång hade jag tänkt drottningsylt. Det blir jätte gott och finns så mycket olika sorter man kan göra.
 
Det enda som behövs är bär (jag kör på frysta) och syltsocker. Det låter man småkoka några minuter och sen häller man upp det i en glasburk. 


Y A S M I N E

re: Tack själv sötis!

2013-05-09 @ 19:20:19
URL: http://medy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious