Knyten

  2013-05-29 / 19:09:00 / Övrigt bak /
 
Gjorde nyss avokadosmör för vi hade massa mogna avokado. Jag gör det i en av våra jättebra glasskålar med lock och när jag ska flytta om lite i kylen så det ska få plats tappar jag skålen och det blir avokado och glas på hela golvet. Okej om det händer någon gång ibland men inte lika ofta som när jag gör det...
 
 
 
 
Det kanske inte ser så kul ut och speciellt inte på de här bilderna. 
Men det är väldigt väldigt gott.
 
 
Jag tog frysta smördegsplattor lät de tina en stund och sedan kavlade ut de lite granna med florsocker. I mitten la jag det jag kände för att ha på.

Jag hade hallon, nutella och valnötter i en och jordnötssmör och banan i en annan (plus lite minimarshmallows..)
 
Men man kan ju ta nästan vad som helst som man känner för.
Om man gör väldigt små som jag gjorde kan det bli svårt att trycka ihop dem även fast man har väldigt lite fyllning. Men med lite tålamod går de att få ihop.
 
In i ugnen på 200/220 grader tills de blir lite gyllenbruna ungefärligen 15 min



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious