LE BAKBOK

  2014-06-15 / 11:14:15 / Inspiration /

Blev så glad när jag kom hem igårkväll och denna fina boken låg på köksön. Fick äran att vara en av sebastien boudets provbakare och som tack fick vi boken gratis och signerad. Haha tyvärr missade han att signera min fick bara första bokstaven i hans namn men boken är så fin så vad gör det. 

Det är verkligen såna här böcker jag älskar. Det är inte bara (väldigt fina) recept och bilder utan också fakta om råvaror och bakkemi. Boudet är verkligen en av dem som inspirerat mig inom yrket och fått mig intresserad av riktiga råvaror.

Undra vad jag först ska baka. Börjar bli lite sugen på att börja baka bröd hemma som jag aldrig gör. Men vem ska äta det för jag kan ju inte tänka mig att skippa äta min yoghurt till frukost.

Xx




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious