Två mousser

  2014-03-31 / 18:23:20 / Dessert /
 
 
Hade tänkt göra någon mousse till systers dessert men nu funderar vi på istället att göra citronpaj. Om vi har citroner hemma ska jag testa recept idag annars får det bli senare i veckan. Men att jag testade göra mousser gjorde ingen ledsen för de blev goda och det finns fortfarande kvar i frysen. 
 
Gjorde en enkel digestiv botten på smör och krossade kex till alla tre. Den trekantiga är en chokladmousse med dulche i och ganach på med 50/50 grädde och choklad och ovanpå det lite flingsalt. Den andra på bilden är en chokladmousse och sedan dulche med salt i. Gjorde en tredje variant också med en dulchemousse utan choklad i då men också med ett ganachlager på. Min favorit blev dulche och chokladmoussen. I alla är det gelatin men det måste man inte ha i ju, det håller ihop rätt bra ändå.
Finns ju att köpa dulche nu på burk (måste testa den någon gång) men jag gjorde min egen genom att koka kondenserad mjölk i ca 2 ½ timme. 
 
Nu ska jag inte sitta inne längre vid datorn för det är jättefint väder så måste ut och njuta lite.
 
design av: joannalicious