SÅ MYCKET BÄTTRE

  2014-05-11 / 13:07:26 / Allmänt /


Igårkväll ställde jag mig och gjorde glass. Hade tänkt se om glassmaskinen funka för tyckte den inte gjorde som jag ville i somras. Men nu verkar den fungera igen så får se om vi köper en ny. Kikat på en med två skålar men tyvärr ingen sån riktig med kompressor så man slipper ha den i frysen. Lite för dyr och lite väl stor. Hade tänkt bara göra egen glass i fortsättningen så nu står en vanilj i frysen och i kylen står en rabarber(smet?) som jag ska ha i maskinen ikväll.

Jag har så länge tänkt också att jag ska göra egen nutella/chokladkräm och igår fick jag äntligen till att göra det. Så lätt och så gott. I den är det hasselnötter, kakao, kokosolja, vanilj, rörsocker och mandelmjölk. Men hade tänkt komma fram till det perfekta receptet så lägger ut det när jag fått fram det.

På vaniljglass var det väldigt gott så ska testa rosta en macka och bre på det:)

Xx



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious